Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 22, 2013

Yassin sah duta parti politik


Kuala Lumpur: “Ya memang benar, saya kini duta kepada sayap sebuah parti. Itu pilihan saya sendiri dan berharap orang lain menghormatinya,” kata penyanyi yang popular menerusi lagu Mimpi Laila, Yassin Sulaiman, 38.

Pengakuan itu dinyatakan Yassin selepas dilantik sebagai duta bagi sayap sebuah parti di Damansara, Isnin lalu yang dijadikan strategi parti terbabit menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

“Saya menerima lantikan itu atas kehendak sendiri bukan paksaan mana-mana pihak. Biarpun menganggotai parti itu, saya masih memiliki ramai kawan yang menyokong perjuangan kerajaan dan pembangkang,” katanya.

Kata Yassin, keputusan dibuat itu tidak menjadi halangan untuk berkawan dengan penyokong parti berbeza selain menolak fahaman ‘boikot-memboikot’.

“Sejak dulu lagi saya adalah individu berpegang kepada prinsip kepercayaan kepada sesuatu. Saya inginkan pembaharuan dan mengharapkan perubahan,” katanya.

Kata Yassin, memilih mana-mana parti politik adalah hak individu, namun biarpun berbeza keanggotaan, dia masih menghormati pilihan orang lain.

“Saya akui menerima pelantikan itu, namun berbeza parti bukan pemisah untuk kita tetap berkawan,” katanya menyifatkan sokongan terhadap sesebuah parti seperti memilih pasukan bola sepak kegemaran.

“Masyarakat negara ini sudah pun matang, terbuka dan mampu menilai. Maka, buatlah pilihan yang tepat mengikut keinginan anda,” katanya memaklumkan tidak kisah mana-mana parti yang dipilih asalkan memberi kebaikan kepada negara.

Ditanya mengenai perkembangan seni, Yassin berkata, dia baru menamatkan persembahan di Pulau Pinang, baru-baru ini dan akan mengadakan persembahan di Kolej Perguruan Bangi, minggu hadapan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/22 Hmetro.online

No comments:

Post a Comment