Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 28, 2011

Cermin Rumah Nik Aziz Semuanya Pecah

Berita Harian Online, 2011/02/28

Nik Aziz sindir Dr M ‘terlupa makan ubat’


KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam, menyifatkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed, sebagai seorang lelaki tua yang tidak lekang daripada mengecamnya.


Menteri Besar itu turut menyindir Dr Mahathir yang selalu mengkritiknya sejak kebelakangan ini disebabkan `terlupa makan ubat’. 

"Dia (Dr Mahathir) orang tua, kita (saya) hormat ke dia. Boleh jadi dia (Dr Mahathir) terlupa makan ubat hari ini," katanya kepada pemberita di kediaman rasminya, di JKR 10, di sini, semalam. 

Beliau mengulas apabila ditanya mengenai tindakan Dr Mahathir yang sejak kebelakangan ini selalu mengkritiknya dengan menganggap Nik Aziz hanya bertujuan ingin memenangi pilihan raya serta pengkhianat Melayu.

Ditanya mengenai kenyataan Dr Mahathir yang meminta beliau bersyukur dilahirkan Melayu, Nik Aziz berkata, beliau tidak minta dilahirkan menjadi orang Melayu kerana semuanya ketentuan Tuhan.


Komen:  sebelum saya mengomen, saya nk minta maaf dulu kerana bahasa saya akan kesat sedikit...bila ada sesiapa menyentuh hal Tun Mahathir, saya jadi sensitif, kerana pada saya 10-20 tahun akan datang pun belum tentu akan ada pengganti yang sama pencapaiannya seperti Tun M, inikan pulak Nik Ajis, kelantan pun kelam kelibut.  Bukan bermakna tiada siapa yang tak boleh memberikan pandangan dan juga bukan bermakna Tun M's always right, tapi kita tahu, dan semua pembangkang (deep in their heart, they cant deny it) yang Tun M itulah pemimpin yang tersohor dan menjadikan Malaysia terkenal seperti hari ni..


Tuan Guru Nik Ajis: Saper yang lupa makan ubat sebenarnya nih? sendiri yang nyanyuk, kata kat orang lain, dia tu yang terlupa dia melayu, kutuk2 melayu...kejap2 jadi pope, ampunkan orang...lepas tu tak mintak dilahirkan melayu, agaknya kalau dia boleh mintak2, dia nak dilahirkan sebagai apa agaknya ya? sumbangan nik ajis? pecahbelahkan orang melayu, mengkafirkan umat islam yang tidak mengundi pas....menghantar ke neraka orang2 islam yg tidak menjadi ahli pas, ABIS ORANG2 ISLAM SELURUH DUNIA YANG BUKAN AHLI PAS AKAN KE NERAKA KAH MEREKA? menyalah tafsirkan Al-Quran untuk kepentingan parti, mencemarkan masjid untuk berkempen, you named it lah...panjang sangat listnya...haaaa... sekarang saper yang lupa makan ubat????? bongok punya org tua....cakap tak cermin diri sendiri itulah jadinya....CERMIN RUMAH DIA SUMER DAH PECAH...CERMIN TUPUN DAH TAK SANGGUP NAK MENENGOK MUKA NIK AJIS TU....

2 comments:

  1. Assalam Sayang Mum

    Tak baik marah-marah. Tapi kalau nik aziz tu mana reti bahasa. Orang menyindir nak sedarkan dia untuk kebaikan pun dia dah tak boleh nak terima. Riak sungguh orang tua ni. Hati berdendam pada orang Melayu/Islam sebab tak sokong dia. Rugi orang melayu yang tak sokong dia, dapat masuk isle, masuk syurga PAS, dosa diampunkan oleh nik aziz, boleh berkawan dengan syaitan, Agaknya ramai syaitan dia kat merlimau dan kerdau sekarang ni.

    ReplyDelete
  2. W/salam sayang daddy,

    Bukan takat marah lagi ni...dah geram yang teramat sangat... bila lah agaknya dia akan buka mata hati dia untuk melihat kebenaran dan mengakui perkara2 yang tak betul yang dia dah buat sehingga memecahbelahkan umat islam/bangsa melayu kat negara kita ni? and the worse dia bertopengkan agama Islam yang kita cintai untuk meraih undi...bila Tun M cakap dia berjuang untuk meraih undi ajer bukan untuk agama...peh marah berapi2...pirah nik ajis...

    ReplyDelete