Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 28, 2012

Saya dulupun teruk kena dngn getah paip dan tali pinggang...tapi bapa saya tak masuk penjara...dan saya jadi seperti hari ini kerana didikan ibubapa juga...


Ayah dera 3 anak dipenjara

 Oleh Syed Mohd Ridzuwan Syed Ismail
 Nordi dibawa keluar dari mahkamah selepas dihukum  penjara 10 bulan kerana mendera anaknya  di Mahkamah Majistret Johor Bahru.Nordi dibawa keluar dari mahkamah selepas dihukum penjara 10 bulan kerana mendera anaknya di Mahkamah Majistret Johor Bahru.
Bapa budak diselamatkan di Lampung beri alasan mahu mendidik 

Johor Bahru: Bapa kanak-kanak yang diselamatkan di Lampung, Indonesia dipenjara 10 bulan oleh Mahkamah Majistret, di sini, semalam selepas mengaku bersalah mendera tiga anaknya itu. 

Pengawal Keselamatan, Nordi Adi, 57, didakwa mendera tiga anaknya, dua perempuan berusia 11 dan lapan tahun dan lelaki berusia sembilan tahun, di rumah bernombor 07-03, Jalan Dataran 2/B, Flat  Taman Kempas. Dia didakwa dengan tiga tuduhan berasingan melakukan perbuatan itu antara jam 6 pagi hingga 6 petang, 21 Disember lalu. 

Didik, disiplin anak 

Tertuduh yang tidak diwakili peguam didakwa mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 membawa hukuman denda RM20,000 atau penjara 10 tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan. 

Ketika prosiding, Nordi mengaku bersalah memukul anaknya menggunakan batang paip PVC dan tali pinggang dengan alasan untuk mendidik dan mendisiplinkan anaknya yang didakwa tidak mendengar kata. 
Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Afif Ali dan Goh Sze Han, di hadapan majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias. 

Mengikut fakta kes, jam 6.30 petang, 21 Disember lalu, jiran mangsa menghubungi talian 999 memaklumkan kes penderaan sebelum pasukan polis dihantar ke lokasi. 

Polis mendapati ketiga-tiga mangsa dikurung dalam rumah berkunci menyebabkan kunci terpaksa dipecahkan bagi menyelamatkan mangsa. 

Majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias membacakan keputusan menegaskan ibu bapa mempunyai hak mendisiplinkan anak tetapi tindakan itu melampau batas.

No comments:

Post a Comment