Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 18, 2012

Salahkan Ibu Yang Mengandung.....


Ibu suspek pencetus serangan

CONNECTICUT 17 Dis. - Ibu kepada suspek yang melepaskan tembakan di sebuah sekolah rendah di sini yang menyaksikan 20 kanak-kanak maut, dipercayai menjadi pencetus kepada serangan ganas tersebut.
Akhbar Daily Mail melaporkan, Nancy Lanza, 52, ibu kepada suspek Adam Lanza dikatakan mempercayai dunia kini bakal menghadapi keruntuhan ekonomi dan 'zaman kegelapan' yang diselubungi keganasan.

Dia dilaporkan menghadapi masalah mental yang dikenali sebagai paranoid dan menyimpan bekalan makanan, air dan senjata di rumahnya di Newtown di sini yang didiaminya bersama Lanza, 20.
Wanita itu yang juga sangat meminati senjata api, dipercayai turut membawa Lanza dan abangnya, Ryan ke kelas menembak.

Ibu saudara Lanza, Marsha berkata, Nancy yang merupakan bekas adik iparnya itu, tidak bergantung hidup dengan sesiapa dan mereka banyak bercakap mengenai persediaan menghadapi keruntuhan ekonomi dunia.

"Nancy tidak pernah meninggalkan senjata api di merata-rata tempat, tetapi tidak merahsiakan dia memiliki koleksi senjata,'' katanya.

Dalam pada itu, bekas rakan sekolah suspek menyifatkan Lanza sebagai pelajar cemerlang dan baik di sekolah tinggi.

Bagaimanapun, mereka berkata, Lanza yang menghidap sindrom Asperger merupakan pemuda yang pemalu serta pelik dengan sikapnya yang suka menyendiri.

Seorang rakan Nancy berkata, wanita tersebut pernah melahirkan kebimbangan akan kehilangan anaknya itu dan mempercayai Lanza suka mencederakan dirinya sendiri.

"Nancy memberitahu saya, anaknya itu pernah membakar dirinya dengan pemetik api di buku lali atau tangan atau anggota-anggota badannya yang lain,'' katanya. - AGENSI


© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment