Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 31, 2011

PPSMI: PAGE minta PM campur tangan

Bharian Online, 2011/10/31

PUTRAJAYA: Persatuan Ibu Bapa Untuk Pendidikan Malaysia (PAGE) meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, campur tangan berhubung isu pemansuhan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI).

Pengerusi PAGE, Datin Noor Azimah Abdul Karim, berkata kerajaan perlu menarik balik keputusan pemansuhan PPSMI kerana keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) menunjukkan PPSMI adalah satu dasar yang baik untuk pelajar luar bandar dan bandar.

Beliau berkata, kajian dilakukan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) menunjukkan 39 peratus pelajar dan 55 peratus ibu bapa di luar bandar mahu PPSMI diteruskan.

Katanya, kajian itu juga menunjukkan 66 peratus ibu bapa merasakan PPSMI adalah dasar yang baik untuk menentukan masa depan anak mereka.

"Ini menunjukkan ibu bapa masih mengharapkan kerajaan akan meneruskan dasar PPSMI diteruskan di sekolah bagi membolehkan anak mereka bersaing di peringkat global.

"Tolonglah jangan mengusung isu PPSMI ini digelanggang 'tarik tali' politik...nahaslah peluang anak kita yang sekadar mahukan sistem pengajaran terbaik dinikmati dalam sistem pendidikan di negara ini.

"Berilah pilihan kepada pelajar demi anak bangsa dan negara tercinta," katanya pada sidang media selepas menyerahkan memorandum kepada pejabat Perdana Menteri, di sini, hari ini.

Komen:  PAGE....saya sokong perjuangan anda 200%

No comments:

Post a Comment