Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 22, 2013

Tindakan Bijak Seorang Wanita Apabila Kereta Dia Diekori!




*gambar sekadar hiasan.

Pengalaman sebenar diekori kereta penjenayah ini dialami oleh Nur Farina bt Abdullah,
ikuti kisah beliau:

kisah berlaku pada 20/3/2013 pada jam antara 2:00- 2:30 petang dalam perjalanan dari Nilai 3 nak balik Bangi ikut jalan shortcut Bukit Mahkota.

saya ke nilai nak beli langsir, abis semua saya pun nak balik umah di bangi sorg2 dlm keta, sampai satu jalan tu saya perasan ada keta merc atau bmw dgn no wnw 8558 atau wnw 8588 ( tgh gelabah no keta pun ingat2 lupa) dia bg lampu kat saya, so saya slow ler keta sbb keta saya pintu tak rapat atau tangki minyak x rapat, tp saya tgk semua ok2 jer, so saya buat tak tahu dan dia bg lampu lagi, so saya slow dan ketepi skit keta sbb ingat dia nak potong saya, tp saya slow dia pun slow blkg saya...hati mula rasa x sedap, jalan mmg xde satu kereta pun sbb jalan tu mmg lenggang. bila saya tgj mcm tu saya terus syak keta tu nak buat jahat. terus saya pecut keta dan saya tgk dia ikut saya.

sampai roundabout saya saja pusing2 2 3 kali kat situ dia pun ikut juga sambil bg lampu, saya terus pecut dan call suami, suami suruh terus pergi balai polis yg berdekatan, balai yg dekat adalah balai polis bandar seri putra bangi, so saya tgk keta tu ikut juga saya dan saya terus ke balai polis dan parking depan balai dan saya tgk keta tu terus jalan x ikut sama berhenti.

saya masuk balai dan buat report dgn polis, bila saya ckp no keta polis tu tanyta keta merc atau bmw puan? saya ckp antara dua tu saya xleh nak cam sbb tgh takut... pastu polis tu senyum2 seolah2 mmg ada kes keta tu follow keta orang lain...polis tu ckp mmg kat situ kes samun keta mewah byk jadi sbb jalan tu lenggang dan sunyi.

jadi tak digalakkan sangat kalau sorg2 lalu jalan tu sbb jalan tu agak bahaya...dia ckp saya amik tindakan yang bijak sbb terus ke balai polis sbb kalau saya terus balik umah mbe dia akan target umah saya jugak...

jadi kawan2 perempuan tlg lah hati2 kalau jadi mcm apa yg saya alami hari ini... kalau ada yg mencurigakan terus bwk keta g balai polis. minta polis antar kita balik supaya org yg jahat tu xkan ikut kita, so kurang2 dia x tau mana umah kita... skrg nie mcm2 taktik org jahat nie...

jadi ari nie saya balik diantar oleh pakcik polis, dia ckp kalau saya berhenti keta dan turun keta td mesti dah kena samu, atau rogol atau bunuh atau culik sbb jalan nilai bukit mahkota tu mmg sunyi sangat2...

buat semua kawan2 sila hati2 ya... ingat... kalau ada apa2 terus bwk keta dan pergi balai polis! ini adalah apa yg jadi pada saya hari ini...

1 comment:

  1. Terkena kpd saya juga. Traffic light dari main road ke rmh saya dlm 3 km dan tmn saya pon sunyi klau penghuni bekerja.
    Saya perasan saya d ikuti kreta saga klabu sampai kermh tetapi saya tidak berhenti d rmh saya. Saya pandu trus dan kreta itu belok saya jumpa dia dan saya berdepan dgn dia. Saya slow sikit tetapi tak cam satu hampas sebab berlalu dgn cepat dan saya sgt suspen ketika itu. Saya berlegar taman sebelah sblm blk kermh saya.

    ReplyDelete