Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 10, 2011

"Pakaian seksi untuk pasti suami puas" (Berbogel pun belum tentu sang suami akan setia pada yang satu - pokok pangkal iman dan hati)

Oleh Hazwan Faisal Mohamad, 2011/06/10

pix_gal0

Isteri tak boleh selekeh ketika berada di rumah

RAWANG: Presiden Kelab Taat Suami Malaysia mengakui beliau memenuhi keperluan batin suaminya dengan berpakaian menarik dan seksi.

Bagi Fauziah Ariffin yang menerajui kelab dianggotai 800 ahli itu, sebagai isteri yang taat, itu adalah cara terbaik untuk memberi layanan kepada suami. 

“Bukan seperti isteri masa kini yang kebanyakannya tidak melayan suami dengan baik dan hanya berpakaian cantik di luar, tetapi di rumah kelihatan selekeh dan tidak menarik. “Masalah isteri tidak taat, tidak menghiburkan dan tidak berkhidmat kepada suami menjadi punca kerosakan masyarakat,” katanya di sini, semalam.

Pengarah Ikhwan Catering and Restaurant itu, berkata isteri juga perlu tahu peranan mereka yang sebenar, malah ada pihak berpendapat melayan suami bukan saja dari sudut seks tetapi juga memasak, membasuh dan menjaga anak.

“Itu benar, tetapi perlu tahu apa keutamaannya kerana kerja rumah boleh diserahkan kepada orang gaji, tetapi layanan di tempat tidur bolehkah beri pada orang gaji?

“Oleh itu perlu rujuk kepada keperluan utama, bila isteri taat, akan lahir suami penyayang,” katanya yang juga isteri kedua.
Baru-baru ini, kenyataan Naib Presiden kelab berkenaan, Dr Rohaya Mohamed mengingatkan golongan isteri supaya patuh dan melayan suami seperti ‘pelacur kelas pertama’ mendapat kecaman pelbagai pihak termasuk Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim yang mahu Pendaftar Pertubuhan meneliti semula kelulusan pendaftaran kelab itu.

Kelmarin, Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Rashid Shirlin pula menyuarakan pandangan bahawa kelab itu dilihat hanya mementingkan nafsu untuk mengekalkan keharmonian rumah tangga.

Sejak dilancarkan 1 Mei lalu, kelab itu mempunyai 1,000 ahli di seluruh dunia.
Mengenai kenyataan Dr Rohaya pula, beliau berkata ia bukan untuk menyamakan isteri dengan golongan pelacur yang terjebak dalam masalah sosial itu.

“Masalahnya masyarakat kita bayangkan pelacur hanya di Lorong Haji Taib, sedangkan pelacur kelas pertama ini adalah di kalangan pelayan pelanggan yang dihantar pihak atasan ketika perundingan antara dua negara,” katanya.

Sementara itu, kenyataan yang menyamakan tugas melayan suami dengan pelacur kelas pertama turut mencetuskan pelbagai reaksi di kalangan pembaca Berita Harian yang menyuarakannya menerusi laman sosial akhbar ini termasuk laman web dan Facebook.

Hampir kesemua bantahan dikemukakan di kalangan pembaca wanita yang membidas tindakan Dr Rohaya yang disifatkan sebagai merendahkan martabat golongan itu.

Malah ada yang mempertikaikan penubuhan kelab itu yang dianggap tidak relevan kerana Islam menuntut isteri untuk mentaati suami selagi tidak melanggar syariat Islam

Komen Mami:   Nak pakai seksi di rumah ni...no hal lah pada mami sebab anak mami mmg semua perempuan dan mmg pun dirumah macam org tak berbaju...hahahaha... tak percaya? tanyalah my darling partner yang selalu komen blog i nih.... tapi macamana pulak dengan yang ada anak teruna ya? dari cerita kawan2...anak2 lelaki mereka selalu komen kalau ibu2 mereka pakai seksi2 dirumah...ada yang menegur, ada yang marah...jadi isteri2 ini tadi hanya boleh seksi di dalam bilik tidur sahajalah...itupun jika tiada anak bujang yang mengganggu hendakkan itu dan ini, nak beritau itu atau ini sepanjang waktu kita tidur...anak2 ni pulak akan cari ibu2 mereka... dorang tak kejut ayah2 mereka dari tidur...jadi kelam kabutlah ibu2 ni tadi mengenakan pakaian sempurna sbb tidur dalam keadaan seksi untuk sang suami ya...to me this is all depend on your ownself lah...kalau dah tak suka... apa alasan pun boleh bagi...ketaatan tak perlukan kelab pun... ia datang dari hati... tentang pelacur kelas pertama nih...mmg lah apa sekalipun yang kelas pertama, bunyinya mewah....mahal...."top class"...tetapi bila ditambah dengan perkataan pelacur dihadapannya... siapa yang mahu dengan gelaran itu? dari bacaan dan amatan saya...pelacur kelas pertama tak perlu mengemas rumah, menjaga anak...membasuh baju...bekerja membantu suami... tetapi pelacur kelas pertama diberikan rumah, kereta bersama pemandu, tukang masak dan pembantu rumah....duit untuk shopping dan ber 'spa' ke salon2... sebab itulah layanan dia di atas katil tip top...sebab itu ajer kerja dia...saya percaya kalau semua isteri2 diberikan layanan seperti pelacur kelas pertama oleh sang suami...layanan atas katil oleh sang isteri kepada sang suami juga akan sebaliknya... fikir2kanlah...

Senarai komen dari Berita Harian Online

farizY
Tak jadi isu lah benda ini, sahaja hendak di perbesar-besarkan.
shahj
saya tertarik membuat sedikit komentar isu yg hangat kebelakangan ingin berkaitan kenyataan Dr Rohaya melayan suami "seperti pelacur kelas pertama".sekali imbas ramai yg terpukul, terasa, terhina dengan kenyataan sedemikian.Apa yang hendak saya hujahkan disini sejauh mana kita memahami apa yg dimaksudkan dengan keratan ayat berkenaan. Masyarakat Melayu khususnya terlalu kaya dengan perumpamaan, terlalu kaya dengan bahasanya.Seharusnya kita tidak cepat melenting mengatakan ia salah secara total tetapi cuba kita dalami pengertiannya.istilah 'seperti' menggambarkan penghampiran kepada sesuatu bukannya penyamaan secara total.Kita perlu faham maksud Dr Rohaya hanya sekitar mengkehendakkan kaum wanita bergelar isteri berperanan secara fizikal dan layanan yg terbaik kpd kaum suami.Segalanya hanya untuk suami bukannya utk org lain.penampilan yang menawan dan mengghairahkan hanya untuk suami juga bukan utk org lain.itu pendekatan yang beliau maksudkan.tidak lebih dari itu.Tetapi masyarakat kita terlalu cepat melenting dengan membuat rumusan menggelar Dr Rohaya menggelar isteri sebagai pelacur kelas pertama.saya sebagai suami secara jujur dan percaya semua suami-suami di luar sana mahuan melihat isteri 'sedap mata memandang'.dilayan dengan baik demi keharmonian keluarga berlandaskan agama. rasanya tidak salah kaum isteri berpenampilan menarik, seksi hanya pd suami sahaja.ingin saya berkongsi dengan pembaca sekalian,saya pernah mendengar seorang tok guru mengeluarkan ayat begini..'org yang pandai sembahyang tak payah sembahyang'.Apa komen anda jika hanya melihat pd keratan ayat tersebut.Tampak salah kan.Tapi jangan kita sempitkan fikiran kita kerana disinilah menguji betapa pentingnya kemahiran memahami bahasa dan istilah.Apa yang dimaksudkan oleh tok guru berkenaan ialah seseorang yang pandai sembahyang tidak 'payah'sembahyang bermaksud menjalankan ibadah solat tidak menjadi masalah kerana seseorang yang sudah tahu caranya boleh melakukan dengan baik ketertibannya, bacaannya dan rukunnya.bukannya bermaksud disini tidak perlu menunaikan ibadat solat.Bayangkan jika kita hanya memberi komentar pada keratan ayat sahaja tanpa mendengar keseluruhannya.itulah yang terjadi dengan isu 'seperti pelacur kelas atasan'.Masyarakat Melayu dan Islam jangan terlalu cepat menyempitkan pemikiran, melatah dan menuduh sebarangan tanpa mendalami terlebih dahulu. kita mengaku kaya dengan bahasa, kiasan, perumpamaan tetapi kita tidak menguasainya dan semakin terabai. orang dulu2 tidak menggunakan penghampiran 'seperti pelacur kelas pertama' kerana dulu2 tiada golongan ini.tetapi sekarang golongan ini diketahui ramai wpun ialah salah. diharapkan pembaca faham dan memahami apa yg dihujahkan.saya bukannya menyokong golongan pelacur dan minta disisihkan..usahlah mengulas hanya pd keratan ayat tetapi fahamilah maksud keseluaruhannya sebelum membuat rumusan..terima kasih.
hamidah
Bukan sahaja wanita yg perlu taat, utk jaga kerharmonian tumah tangga, Lelaki perlulah jadi suami yang sebenarnya juga dlm erti kata islam
Iza
Apa ni??? Cakap berbelit2....Kenyataan yang tak relaven langsung...
hamidah
bukan pakaian seksi jadi ukuran.layanan sempurna.tiada curiga n berprasangka .ikhlas dan jujur serta memegang amanah adalah senjata terbaik untuk menambat suami
mieyza suhaimi
isteri tidak boleh sama sekali disamakan dgn pelacur kelas pertama.ISTERI..perkataan itu sendiri mempunyai maksud paling cantik dan indah kenapa mseti samakan dgn pelacur.wlaupun kelas pertama.jgn cuba merendah kan martabat seorang isteri.disisi rasulullah juga isteri diletakkn darjatnya paling tinggi.

orangkecil Sekurang-kurangnya ada individu yg menyedarkan masyarakat kita tentang betapa pentingnya peranan isteri terhadap suami dlm kehamonian rumahtangga. 
Oja Amir
x perlu bgtau kot "perlu berpakaian seksi untuk pasti suami puas"...eewww.... tah ape2 tah...
rozaimy
anggapan melayan suami seperti pelacur kelas pertama adalah anggapan yang sangat teruk. 
Nurma Abd Karim
saya tak nak komen lebih2 tp apa yang saya tahu kenyataan ini menyinggung perasaan ramai pihak.hati2 bila keluarkan kenyataan wp apa yang diperkatakan itu mungkin benar namun layanan di tmpt tidur bukanlah faktor utama untuk mengekalkan kebahagiaan perkahwinan semata-mata.Ada banyak kaedah dan cara ataupun tips2 lain yang sesuai diutarakan kepada wanita.saya berharap pihak bertanggungjawab tidak sekadar menuduh sembarangan kerana apa yang kita bimbangkan ianya akan terkena satu hari nanti kepada diri kita sendiri.
milam Hashim
Isteri kena taat seperti yang dimaksudkan itu..bagi mengelakkan berlaku perkara seks yang menyalahi syarak dan jenayah seks.
kamis aman
Mudah saja, ikut cara Islam, semuanya selamat. Kalau nak bagi komen pun kena ikut cara Islam, jangan pakai kepala lutut, kecoh nanti.

2 comments:

  1. aSSALAM sYG mUM

    Tak abis lagi pasal kelab taat suami... sudah-sudahlah tu, apa faedah bercerita pasal dalam kelambu rumahtangga.. Sang suami dan san isteri kenalah bersatu hati dan redha dengan jodoh masing-masing. Kalau taat kat suami tapi masih curang apa ceceternya... Orang lelaki ni kalau nak kahwin lain baru cari alasan isteri itulah, isteri inilah... Itu aje... Manusia dengan ragam masing-masing...

    ReplyDelete
  2. Assalam sayang daddy,

    Mami mintak maap eh...mana ada citer dalam kelambu... dalam umah ajer tuh... abis kelab taat suami tu, tak sudah2 nk tuding jari kt isteri2... dorang pun isteri2 gak kan? patutnya menjadi tempat isteri2 yang teraniaya, dianiya ni... ini lain lak jadinya... sorry eh... sayang kan kan kan... hahahaha

    ReplyDelete