Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 29, 2011

MALAYSIA - BUKAN SAHAJA LUBOK DADAH TETAPI JUGA LUBOK AWANG HITAM MEMUSNAHKAN WANITA2 TEMPATAN


dicedok dari blog saudara Mazidul 


KEHIDUPAN PENIPU DI MALAYSIA DAN NIGERIA (Gambar Eksklusif!)

Ex-Nigerian boxing champ killed in UK
Nigerian kills self for failure to cram Koran
Nigerian chief murdered in UK, 3 held
Nigerian kills wife in Maryland, US
Nigerian corpse found floating in Belize sea
Nigerian in court for murder of Irish woman
Nigerian wife killer gets life in U.S. 
Nigerian taxi driver slain in Chicago, U.S. 
Nigerian 'wife murderer' charged in UK
Ex-Vegas official murders Nigerian boxer
Vincent Ekeoba Moses
Nigerian Student Missing in the U.S. 
Nigerian shot in the US, in grave condition
Nigerian kills boyfriend, convicted in US
Nigerian murdered in Uk, man charged
Nigerian Businessman Murdered in the US
SA Warders accused in death of Nigerian prisoner
Nigerian merchant murdered in US
Nigerian student dead in the US
Nigerian executed by his BMW in S. Africa
Unclaimed Nigerian corpse in India 

Semua maklumat di atas dipetik dari sini.

Berdasarkan informasi di atas sahaja, kita tahu, warga Nigeria berada di UK, US dan India  Di Malaysia? Mereka bertaburan di pelbagai lokasi.

"YouI hendak buat apa sekarang ini?"

Itu soalan dilontarkan oleh kenalan wanita, berusia 26 tahun, Zuma (bukan nama sebenar) menghubungi saya kira-kira pada jam 7.14 malam semalam. Ketika itu dia bersama rakannya sedang membeli-belah di Suria KLCC, Kuala Lumpur.

"Kenapa?," soal saya tenang.

"Ada pak hitam tengah ikut kita orang," katanya cemas.

"Berjalan ke tempat orang ramai atau dapatkan bantuan security guards," nasihat saya.

Untuk mendapatkan berita lebih tepat, awal malam tadi saya dan kru 666, Razali Harun menemui Zuma di Restoran Bestari Maju, di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.

"dengan my friend di I-Setan. hendak membeli baju pejabat manakala kawan pula bercadang mahu membeli baju untuk berjalan-jalan. Tiba-tiba kami terlihat kelibat lelaki pak hitam berdiri dekat di belakang," jelasnya.

"Apa dia cakap?," soal saya.

"Dia bertanya, do you want me to buy that for you? Dan pada masa sama dia berulang kali meminta nombor telefon bimbit kami. Pak hitam itu mengekori kami lebih kurang 15 minit," ujar Zuma.

Saya terus mendengar luahannya biar pun dia bercakap agak laju.

"Terfikir selepas kejadian itu, nasib baik kami ada duit dan kerjaya. I cakap dengan kawan, baju engkau beli RM200. Bayangkan kalau pak hitam itu mendekati wanita kurang berkemampuan, mungkin duit tidak berapa ada, tersilap langkah, berkebarangkalian boleh tergoda dengan tawaran dia," katanya.

Saya percaya warga Afrika itu mencari sasaran secara rawak. Justeru, timbul persoalan, apakah tujuan sebenar dia sehingga sanggup membelikan barangan untuk wanita tidak dikenali?

"Bro, KLCC itu tempat orang berduit membeli-belah. Dia tahu, majoriti pelanggan di situ bukan calang-calang orang," celah Razali.

Melalui pengalaman saya, warga Afrika, terutama dari Nigeria sememangnya mencari wanita Malaysia bekerjaya dan mempunyai wang. Sebaik berpeluang berkenalan, janji manis ditaburkan oleh mereka sehingga mampu membuatkan sebilangan wanita tempatan 'cair', terkeliru lalu terpedaya.

Konsep penipu warga Nigeria mudah, laburkan sedikit wang asalkan mereka berupaya meraih keuntungan berlipat-ganda kemudiannya.

"Saya sudah lama tidak ke KLCC, ramai sangat ke pak hitam di sana?," soal saya.

"Ramai," balas Zuma ringkas.

Saya telah berulang kali menulis berhubung kelompok wanita berperawakan dan berperangai bak lelaki, 'pengkid', sebelum ini. Maka saya dapat melihat persamaan dari aspek daya godaan mereka berbanding godaan pak hitam.

"Pengkid memahami sebab dia pun perempuan. Contohnya, kalau kata, sayang! Jom pergishopping, dia terus bawa dan belikan apa I nak. Bukan macam sebilangan lelaki, kedekut. Pengkidcouple I, umur dia 43 tahun, peniaga buah-buahan, dia ada duit. Bagi dia, duit dia spend untuk I, semua tu tak ada apa. Tetapi dia ni jenis cemburu, sampai tak bagi I kerja sangat sebab itu sekarangI jadi part time beautician" 

Itu kenyataan Iza sewaktu saya temubual pada September 2010.

Pembaca berusia LEBIH 18 tahun, dipersilakan membaca luahan hati Iza di entri Pengakuan Janda Pengkid.

Sebilangan warga Nigeria juga didapati mampu mempersonakan wanita tempatan biar pun mereka lelaki, BUKAN perempuan ingin kelihatan lebih lelaki berbanding lelaki sebenar.

Pembaca setia blog ini mungkin masih mengingati nama 'Fana' dan kisah dikongsikannya. Jika tidak, klik di sini. Wanita berusia 24 tahun itu sebelum ini tinggal sebumbung bersama kekasih warga Nigeria berusia 30 tahun di Puchong, Selangor. 

Sejak operasi dijalankan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Ibu Pejabat Polis Bukit Aman semalam, klik di sini, warga Nigeria mengakui mencintai Fana sepenuh hati, dilapor menghilangkan diri.

"Bukan saya sahaja terperangkap dengan lelaki Nigeria. Saya kenal wanita berasal dari Sabah, kini tinggal dengan lelaki warga sama dan telah mempunyai anak lelaki tanpa berkahwin. Dia memang selalu kena pukul dengan teman lelaki dia," ujar Fana.


Anak kecil itu dianggarkan berusia 2 tahun.

"Teman lelaki dia juga terbabit dalam kegiatan menipu menggunakan internet. Sekarang wanita itu terbabit sama malah turut melatih adik-beradik dia sekali," jelas Fana.

Lihat gambar lelaki dimaksudkan di bawah.


Hebat!


Dia datang ke negara ini hanya berbekalkan tubuh tegap dan visa pelajar, kini menetap selesa di kondominium mewah bersama wanita putih gebu diserikan dengan cahaya mata tanpa status kewarganegaraan.

Bagaimana pun nasib anak mereka itu tentunya lebih baik berbanding nasib kanak-kanak di Nigeria. Untuk rekod, gambar di bawah tidak diceduk dari Google.


Manakala gambar di bawah menunjukkan kemewahan kehidupan mereka di Nigeria setelah berjaya memperdayakan ramai mangsa pelbagai bangsa di Malaysia.


Saya percaya di dalam gambar di atas, kekasih Fana, berdiri dua dari kanan. Lelaki dilaporkan bekerja sepenuh masa sebagai penipu di negara kita itu kelihatan bergaya sewaktu bergambar di Nigeria.

Berikut gambar lelaki sama dipercayai berada di rumah keluarganya di benua Afrika.


Di Malaysia dia tinggal di kondominium mewah dan menjalankan kegiatan penipuannya bersama rakan bersekongkol.


Mereka juga menggunakan ruang dan peluang bermastautin di Malaysia untuk bergembira.


... dan menyokong pasukan Chealsea di stadium.


"Dua kali teman lelaki saya dan ramai kawan dia mengumpulkan duit, membeli makanan kering seperti beras, biskut dan perisa minuman. Meraka kemudian menyumbangkan barangan terbabit kepada dua rumah anak yatim," terang Fana. 

Berikut gambar dirakamkan pada 6 Jun 2009 sebagai bukti kepada dakwaan itu.


"Tujuan menghulurkan sumbangan supaya mereka tidak kelihatan jahat pada pandangan mata masyarakat. Bayangkan, mereka tidak bekerja selain duduk di rumah hampir 24 jam sehari, meraih wang lumayan melalui hasil penipuan internet," jelas Fana.

Selagi bernyawa, saya berazam tidak akan berhenti berkongsi maklumat sekaligus membongkar kegiatan haram sebilangan warga Nigeria di Malaysia untuk tatapan pembaca dihormati.

Sebelum ini, barangkali kegiatan warga Nigeria tidak begitu didedahkan kerana ramai mangsa dibuai dek mimpi indah.

Kini berdasarkan maklumat disalurkan oleh sebilangan mangsa, kita semua mengetahui kisah kehidupan mereka di Nigeria dan Malaysia.

Rakyat Malaysia tidak dilatih untuk membenci kerana mereka berkulit hitam tetapi majoriti rakyat sudah berasa terlalu muak berikutan pembabitan warga NIGERIA dalam kegiatan penipuan bak tidak berkesudahan.

Sekali lagi saya memohon jasa baik pembaca blog dan rakan Facebook untuk menyebarkan intipati entri ini demi untuk menyedarkan lebih ramai wanita kita agar tidak terperangkap dengan tipu daya penjenayah Nigeria merempat di negara kita cintai ini.

2 comments:

  1. Assalam Syg Mum

    Yang peliknya, golongan terpelajar pun terpengaruh... Ingat masa kat Jepun... mereka ni jadi dalang pelacuran... bapak ayam dan berbagai lagi kegiatan yang tak terbuat oleh orang Jepun... Sikap keterbukaan kerajaan kita banyak membantu golongan ni menipu...

    ReplyDelete
  2. Assalam syng daddy,

    Yes, mami ingat lagi dorang ni berlambak kat tempat pelacuran di tokyo, bapak ayamnya dan anak ayamnya sumer warga afrika ni...kerajaan kita terbuka tak tentu hala...bila dah jadi camni...salah siapa? jgnlah setakat nasihatkan wanita2 kita berhati2 ajer...abis kerajaan buat apa?

    ReplyDelete